torsdag 31 mars 2011

Dag 5 - Vad är kärlek

Tuff fråga.. Vad är kärlek egentligen?
För mig finns det olika sorters kärlek och det finns egentligen inget enkelt svar på vad kärlek är.
Kärlek är något som växer fram och som man aldrig kan ta för given. Iallafall inte kärleken till ens partner eller till ens vänner, det är sådan kärlek som kan förändras.
Däremot kärleken till ens barn och ens föräldrar är något som alltid finns och som aldrig tar slut.
T.ex min kärlek till Sonja är oändlig. Det finns ingenting som jag inte skulle göra för henne.
Kärlek är inte bara en känsla, kärlek för mig är även en handling. För mig så behöver jag även få bekräftat i handling att den finns där. Det behöver inte vara mycket alls egentligen en liten enkel gest som en liten handskriven lapp där det står något fint på, att komma hem till ett städat hem, en enkel kram eller bara en påminnelse om att man faktiskt är värdefull för någon.
Kärleken ska man vårda ömt och det spelar ingen roll till vem kärleken är riktad.
Jag vet inte om jag själv är så duktig på att vårda den själv faktiskt men jag gör mitt bästa och jag hoppas att de i min närhet som jag älskar av hela mitt hjärta känner det och vet om det.

Nu fick jag mig en tankeställare.. Jag är nog rätt dålig på att visa min uppskattning till de i min närhet som verkligen betyder allt för mig... FÖRLÅT! Jag lovar att bli bättre på det.

2 kommentarer:

  1. Kanske alla ska tänka på, så du behöver inte känna dig utpekad. Jag älskar dig min vän... men det tror/ hoppas jag du vet. Puss

    SvaraRadera
  2. Åh fina du! Jag älskar dig med!!! <3

    SvaraRadera