tisdag 29 mars 2011

Dag 3 - Mina föräldrar

Mamma Ann-Marie
Pappa Bosse

Mamma älskade lilla mamma. Hon lugn, stark, harmonisk och en all konstnär. Jag tror inte det finns någonting som min mamma inte klarar av och hon tvekar aldrig på att testa nya saker. Hon är svin duktig på att sy knyppla och allt som har med den biten att göra. Hon är musikalisk och kan spela det mesta från munspel, nyckelharpa och dragspel. Hon kan sjunga och dansa gammeltjoa. Hon kan tapetsera och laga bilar. Jag kan fortsätta hur länge som helst...
Jag tror faktiskt min mamma kan allt och det hon inte kan, det lär hon sig. Hon hade en tuff uppväxt och det tror jag har gjort att hon har fått lära sig att fixa saker och ting på egen hand.
Min mamma är stark, envis, varm och världens bästa. Att just hon är min mamma är något jag är väldigt stolt över!

Och så har vi Pappi...
Min älskade pappa! Pappa är en person som jag alltid kan räkna med och som jag kan prata om allt med. Jag tror att min relation till min pappa är vad många andra tjejer kan jämföra med som de har till sin mamma.
Pappa är en person som jag ser upp till och som jag har stor respekt för och har alltid haft.
Min pappa är en fixare och är det något man har problem med spelar ingen roll vad det är så fixar han det.
Han älskar att göra affärer av olika slag (vilket han har ifrån sin pappa) Typ han köper en bil för 500 spänn och säljer den för 5000... :o)
Han är en hästmänniska ut i fingerspetsarna. Jag vet inte hur många gånger han sagt att han ska sälja sina hästar och kanske bara har en eller två kvar... Men det går inte, han är för inbiten.
Pappa älskar att sjunga och dra dåliga vitsar.
Men det bästa av allt med min pappa är att han är just världens bästa pappa!

Jag älskar mina föräldrar för dem de är och jag har den största respekt för dem.
Självklart har de sina negativa stunder de också precis som alla andra men på det stora hela är de perfekta i mina ögon.
Jag kan helt ärligt säga att jag och min mamma aldrig har bråkat, ALDRIG! Självklart har vi haft delade meningar men inte på det där "jag är tonåring och jag hatar min mamma" sättet. Ganska ovanligt tror jag?

Hjälp vad mycket det blev! Men kort och gott:
Mamma och pappa, jag älskar er!

2 kommentarer:

  1. Vad fint det här var!! Sitter här med tårar svidandes bakom ögonlocken. Hoppas dina päron läser detta.

    Kram på dig!! <3

    SvaraRadera
  2. Tack Ida vad gullig du är! <3

    Kramar!!

    SvaraRadera