söndag 27 mars 2011

Dag 1 - Om mig

Först tänkte jag skriva den långa versionen men kände sedan att det kommer sluta som en lång novell och SÅ intressant är jag inte. Så här kommer det kort och gott...
Född 1979
Mamma heter Ann-Marie, Pappa heter Bosse
Jag har även två "föräldrar" till Jan som är min mammas sambo och Solveig som är min pappas fru.
Har 6 syskon kan man säga eftersom det kan verka rörigt ska jag bena ut dem så alla hänger med.
En hel storebror som heter Claes
Två halva syskon som heter Anna-Lena och Peter
Tre bonus syskon som heter Susanne, Caroline och Andreas dessa tre bonusar är min pappas fru Solveigs barn.
Jag är uppväxt med både mamma och pappa fram till nio års ålder. Det var då de beslöt sig för att gå isär. Trots detta var de mycket goda vänner vilket var mycket skönt.
Jag, pappa och min bror Claes flyttade till Stenstorp och några år senare träffade pappa nuvarande fru Solveig.
För att inte bli för långrandig med detaljer så spolar vi fram några år typ 10 ...
Då får jag mitt första riktiga jobb. En 75% tjänst på Ranliden som undersköterska och jag flyttade hemifrån till en lägenhet i Falköping.
Jag jobbade på Ranliden i ca 8 år med ett och annat avbrott för tjänstledighet.
En av gångerna var när jag och Camilla åkte till Thailand där vi spenderade 2 månader... hittills den bästa resan i mitt liv!!
Hemkommen från Thailand tar jag mitt pick och pack och flyttar från Falköping till Andreas i Stöpen.
Nu spolar vi fram tiden en smula till närmare bestämt till 2009... jag jobbar min första vecka på nytt jobb och konstaterar att jag är gravid. 8 månader senare kommer den finaste mest underbara unge i världen, vår lilla Tiger... Sonja!
Ja och här är vi nu...
Det är en väldigt kortfattad resumé om mig. Jag kan inte gå in på mer detaljer för då kommer det aldrig ta slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar