måndag 8 augusti 2011

Godmorgon!

Godmorgon everyhopa!
jaha, då har man intagit sin plats på jobbet en kopp kaffe och 2 knäckemackor väntar på aatt inmundgas. Precis som alla andra mornar.
Vet inte om det bara är jag men visst känns det som det är höst i luften? jag ser lite fram emot hösten. Jag vet att det låter helt knasigt iallafall med tanke på att jag älskar sommar. Men med sommaren kommer det också så himla mycket krav. Man ska ha semester, man ska sola, man ska bada, man ska grilla man ska umgås med en massa folk (inte för att jag inte vill umgås med de jag tycker om men ni fattar säkert vad jag menar) man ska hinna fixa en massa i trädgården, man ska fixa med huset mm mm. Det finns nog ingen årstid som man ska hinna med så himla mycket på så kort tid! Sommaeren är ju på tok för kort i det här landet där av pressen att hinna med så mycket som möjligt på kortast möjliga tid.... Eller är det bara jag som känner så?

Det verkar som om Maritha har lyckats skrapa ihop lite folk så bokcirkeln kan bli av! Skit kul tycker jag!
Ida? Ska du vara med? Det vore jätte kul tycker jag!!

2 kommentarer:

  1. Hello darling! Jag vet knappt vad en bokcirkel är *skäms* Men jag antar att man ska berätta om böcker man har läst. Jag skäms igen, då jag inte har läst en enda bok i sommar. Vilket jag brukar göra! Gärna självbiografier. Just nu väntar Bingo Rimers & Patrik sjöbergs böcker på mig..

    För övrig var detta ett jättebra inlägg, då jag känner som du. Med alla måsten som kommer på sommaren.

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Ida: En bokcirkel är väl vad man gör den till, men jag tänker mig att vi läser samma bok till våra små träffar, och sedan diskuterar vad vi tycker om boken; för- och nackdelar osv...
    Om man gör det via Akademibokhandeln får man (gratis) en massa material som hjälp på traven..:)
    Det vore jätteroligt om du vill vara med!

    SvaraRadera