söndag 15 maj 2011

Dag 9 - Min tro

Jag tror inte på någon Gud.. Jag tror på mänskligheten. Jag tror på kärleken. Jag tror att vi föräras ett liv som vi ska förvalta och göra det bästa vi kan av. Man går på nitar, man gör dumma saker och saker man kanske ångrar.
Jag försöker leva i nuet. Jag försöker att vara en varm omtänksam och glad person. Jag gör mitt bästa för att finnas där för min familj och mina vänner. Jag kanske inte alltid lyckas men jag vet att jag gör vad jag kan.
Jag tror på att vara en varm, glad och kärleksfull person... Jag tror att om man är det så får man tillbaka så mycket.
Jag behöver inte tro på några högre makter även om man kanske ibland känner att det skulle vara skönt fast jag tror inte det skulle göra mig gott. Tvärtom, jag skulle nog bara bli en ganska frustrerad person... Svårt att förklara men jag behöver verkligheten.. Den kan vara tuff att stå ansikte mot ansikte mot men jag behöver det. Den hårda verkligheten. Annars skulle jag nog leva i en låtsas värld.
Äsch vad flummigt detta blev...
Det jag vill ha sagt är egentligen bara att jag tror inte på någon Gud eller annat.
Jag tror på kärlek, vänner och familj... Det räcker för mig.., :o)

2 kommentarer:

  1. Bra uttryckt! Jag håller helt och hållet med dig!

    SvaraRadera
  2. Lite flummigt kanske men jag hoppas budskapet gick fram ändå... :o)

    SvaraRadera